Jobba hos oss

Jobba på Gerdmans

Gerdmans Inredningar AB är ett företag som genom sitt heltäckande sortiment av inredning levererar nutida, effektiva och hållbara arbetsplatser till företag i Norden. Genom en hög servicegrad och en enkelhet i våra kontakter hjälper vi våra kunder att skapa en inspirerande arbetsmiljö.

Vi arbetar med kunder från hela näringslivet och offentlig förvaltning. Huvudkontor och lager är beläget i Markaryd och därutöver har vi dotterbolag i Helsingfors, Köpenhamn samt Oslo. Gerdmans Inredningar AB ägs av TAKKT AG som är noterat på Frankfurtbörsen. Sedan 2018 ingår även Runelandhs som ett helägt dotterbolag i koncernen. Årsomsättningen är ca 500 MSEK. 

 

____________________________________________________________________________________________________________

Nu söker vi en Redovisningschef

Är du en ansvarsfull och driven person som vill utvecklas i en bred och varierande roll inom redovisningsområdet? Du kommer att ingå i ett trevligt och välfungerande team som består av 5 personer och rapportera till CFO. Tjänsten är placerad i Markaryd med möjlighet till distansarbete. Som redovisningschef på Gerdmans har du en nyckelroll i att utveckla och leda vårt redovisningsteam för att möte och överträffa verksamhetens förväntningar. Som redovisningschef säkerställer du den legala och operativa redovisningen inom koncernen och jobbar fortlöpande med att minimera ekonomiska- och finansiella risker för organisationen.

 

I dina arbetsuppgifter ingår:

• Leda och utveckla redovisningsteamet
• Redovisning, koncernkonsolidering och rapportering
• Årsredovisning samt deklarationer
• Säkerställa efterlevnad av gällande regler och lagar inom redovisningsområdet
• Hantera komplexa redovisningsfrågor och kontakten med revisorer
• Månatlig rapportering till moderbolaget och CFO
• Rapportering till myndigheter
• Superuser i affärssystem
• Löneadministration
• Driva/delta i effektiviserings- och utvecklingsprojekt

 

Vi söker dig som har relevant akademisk utbildning inom ekonomi med minst 5 års erfarenhet av liknande roll, gärna från bolag med internationell verksamhet. Du har tidigare haft personalansvar och har förmågan att delgera, ge feedback och skapa en positiv arbetsmiljö. Du är en van affärssystemanvändare och arbetar obehindrat i Excel. Engelska är vårt koncernspråk så du bör känna dig trygg i både tal och skrift.

 

Noggrannhet, struktur och ansvarstagande är kännetecknande för dig. Du har en god analytisk förmåga och är samtidigt handlingskraftig och öppen för förändringar. Då hela vår verksamhet genomsyras av gränsöverskridande samarbeten, är det viktigt att du är samarbetsorienterad och serviceinriktad med hög grad av integritet. Du har förmågan att se helheten men kan även gå ner i detalj, samt prioriterar och utmanar för att uppnå resultat. Trivs du i en dynamisk och föränderlig miljö? Vi kan erbjuda dig en utvecklande ekonomiroll i ett framgångsrikt företag med en engagerad, prestigelös och familjär stämning.

 

Frågor kring tjänsten besvaras av Carin Mossberger 0701–460 390 eller Andreas Nilsson 0701–460 391.

Vi ser fram emot din ansökan snarast, urval sker löpande.

 

Varmt välkommen med din ansökan via denna länk: Redovisningschef, Gerdmans

 

____________________________________________________________________________________________________________

Om Takkt AG

TAKKT är den ledande B2B-distanshandlaren för kontorsinredning i Europa och Nordamerika. Koncernens varumärken finns representerade i över 25 länder. I dotterbolagens sortiment finns fler än 175.000 produkter inom områdena företags- och lagerinredning, klassiska och designorienterade kontorsmöbler och tillbehör samt reklammaterial för såväl detaljhandeln som för restaurang- och hotellbranschen.
Läs mer ►
Lediga tjänster TAKKT ►
;